två volter :)



Idag gick ridpasset otroligt bra :D Vi började med skritt
på långa tyglar i ca 5 min sedan kortade jag upp tyglarna och red lite olika ridvägar i skritt. Efter ett tag började jag trava och idag hittade jag på mer än vanligt så jag tror hon tyckte det var kul ;) Red på en åtta, A, C och mittenvolten, serpentinbågar, snett igenom mm. Efter ett tag satt jag ner i traven och jag tyckte det gick bra, jag studsade lagom mycket :P Till slut fattade jag galopp i ena varvet och det gick väldigt bra! När jag vill ett hon skulle stanna stannade hon så det var toppen :) Men efter galoppen blev hon lite pigg och ville trava iväg. Men då stannade jag henne och så fort hon försökte gå iväg stannade jag henne igen. Det tog inte så lång tid innan hon förstod att hon måste vänta på mina hjälper :) Så vi travade mer och efter ett tag kunde jag sitta ner i traven och sedan galoppera i andra varvet, sedan blev det avskrittning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0