Två olika hästar

Två hästar på två lektioner på en eftermiddag.
Ja, jag red igen igår o sen red jag min lektion direkt efter. Först red jag Chagall, som jag aldrig hade ridit innan, på en hopplektion. Han gick faktiskt bättre än jag trodde han sklle göra! :) Han hoppade jättefint, vi travhoppade ett kryss, på höjder mellan 40cm o 1-1.10m. Sen blev det höga krysset en studs/studs+kombination på ca.60-70cm.
Sen bytte jag den stora, snälla hästen med stort steg, till en envis ponny med mycket kortare steg, Sherdil. Han hoppade i alla fall... Det var nästan mer än jga hade väntat, nej men han o jag passar inte så bra ihop. Men när han märkte att det inte hjälpte, varken att stanna o vägra gå, försöka stticka eller boska, så gjorde han precis vad han skulle o lyssnade bra på mig. :)

Tyvärr har jag ingen bild på söta Chagall, o ingen ny bild på Sherdil. Så idag får det helt enkelt inte bli någon bild alls...


                                                                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0