Inte min dag riktigt...

Nej, det var inte riktigt min dag igår, kallt o småregnigt innan jag åkte till stallet, nog för att det inte regnade alls när jag väl var där, men men. ;)
Efter att ha gått fram o tillbaka mellan hagen o stallet fyra gånger med hästar som skulle in, gått med skottkärran till logen o hämtat halm tre gånger (en del blåste ju av på vägen, därav den sista vändan för att samla upp den igen) o ryktat en tjurig Tara, var det dags o rida. Men då var klockan redan fem, o det är bara ena, frusna, hårda padocken som är belyst så fick jag skynda mig ut om jag ville vara någon annan stans.
Jag hade tänkt att Tara skulle vara snäll o mjuk, så vi kunde öva galoppombyten eller iaf snygga fattningar, men nej! "Varför ska jag gå fint när jag kan se ut som en sovande åsna som taktar?!" (Tara) O det var vad hon gjorde, segade o segade, för att sedan rusa i traven... *suck!* Men efter närmre en timme gick hon någotsånnär bra, o sen började det bli för mörkt för att fortsätta så då fick jag väl vara nöjd... O med dom sista tio-femton minuterna är jag faktiskt nöjd, alla minuter innan det vet jag inte riktigt... :P




                                                                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0