ingen galopp



Igår värmde jag upp i ungefär 5 min för att sedan
gå över till lite olika ridvägar i skritt. Efter att ha prövat båda varven i skritt på korta tyglar började jag trava :)  Gjorde precis som i skritten olika ridvägar tex. volter, snett igenom etc. När jag travar i höger varv (Johanna, är det höger eller vänster varv?) lutar sig Blondie på sina två högerben så myckjet att det känns som att hon ska gå omkull! Men Johanna visade mig hur jag skulle göra för att det skulle bli enklare :) Tränade även på att sitta ner i traven vilket gick sådär... Var ju ett tag sedan :P Skumpade mest, en det ordnar sig nog ;) Ingen galopp efteersom det var två smått busiga hästar så ¨jag var lite rädd... Imorgon ska jag till Blondie igen! :D


Kommentarer
Postat av: Vendela

hej!

ett tips på och veta vilket som är höger varv eller inte är och tänka på vilken hand som pekar in mot mitten (på ridbanan) så om du rider i vänster varv, är det vänster hand som är innerhanden. och tvärtom i höger :)

annars en sjukt fin blogg!

2011-07-09 @ 10:56:10
URL: http://juniorequesians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0