Barbacka!

Juste, idag fick Tara vila från sadeln. ♥ Jag red henne barbacka för första gången. Hon var jätteduktig o rusade faktiskt inte alls, hon har annars en tendes att hänga o bli framtung när man galopperar o ibland när man travar, så det bli mer att bara springa än att arbeta. Men eftersom det gick så pass bra idag så fick jag för mig att det är jag som sitter bättre o är nogrannare när jag rider utan sadel eller stigbyglar. O om det är så, så vet jag ju att det bara är att öva för att bli bättre annrs oxå.
O sen gjorde jag den årlliga upptäckten: Att hästar måste ha oämdligt med päls! För när jag hade ryktat Tara i en halvtimme, med bl.a. gummiskrapa, så fällde hon fortfarande lika mycket, bara hon rörde sig så tappade hon päls!
När jag hade ridit o fixat klart i stallet tog vi ut lilla Agge o lät honom springa av sig lite i paddocken, o även en liten shettis kan få upp en väldig fart, det märkte vi. O jag är glad att det inte är jag som ska rykta honom sen, för nästan hela han var täckt av lera, för det är inte så lätt att stoppa en lös ponny från att rulla sig...







Hade ingen bättre bild på Agge, än när vii tömkörde honom i vintras.



                                                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0