Tara Hill

Oj, förlåt för en väldigt dålig uppdatering, men det har helt enkelt inte hänt så mycket. I tisdes var det jättedåligt väder, så jag tog bara in alla hästarna o letade upp täcken till dom.  5 böta, kalla ponnyer som hade brottom in från hagen. Aja, då blev det ingen ridning, jag tyckte det vad dumt att ta ut den redan blöta ponnyn i regnet igen, så hon fick helt enkelt vila.
Idag red jag i alla fall. Red på dressyrbanan, som nu har fått staket runt om hela! Red mest så att hon skulle bli av med överskottsenergin o red lite över bommarna som låg framme. Tara tycker ju inte om att gå över plastbommar med "sockerbitar". Så då la jag en träbom mellan sockerbitarna istället o då gick det bra. :)
Nu ska jag strax fixa så jag får in bilderna från förra helgen i datorn, från Ebbas kamera, så dom kommer kanske senare ikväll eller imorgon, om jag bara hitter sladden...






I veckan fick jag dessutom reda på prelliminärintagningen till gymnasiet. Natur Hippoligi på Polhem o Flyinge! Inte helt fel att spendera 1-2 dagar i veckan i Flyinge, ridning, körning, hästkunskap, djurkunskap mm...

Visste du…
*    att hippologi är läran om hästen - dess träning och skötsel
*    att NV är den gymnasieutbildningen där flest elever går vidare till
      högskolestudier
*    att NV ger bredast behörighet till högskolan
*    att studera på Flyinge ger tillgång till de mest meriterade lärarna och tränarna,
     den mest kompletta studiemiljön för hippologiska studier och alla hästnäringens
     evenemang.
(taget från flyinges hemsida.)



                                                                                               




Kommentarer
Postat av: Lovisa (www.nettansmile.blogg.se

Sv; Tack sara! :)

2011-04-17 @ 21:31:17
URL: http://nettansmile.blogg.se/
Postat av: L&E - Tävlingsryttarnaa

Hejsan!

Väldigt fin blogg, vi kör uppdatering på våran blogg en gång varje timma om allt möjligt. Har du något förslag vad vi skulle kunna skriva om som skulle just få dig att läsa är du välkommen att höra av dig! Annars hoppas jag bara du lämnar ett hovavtryck på våran blogg! Trevlig dag // Linnea genom tävlingsryttarnaa

2011-04-18 @ 14:14:21
URL: http://tavlingsryttarnaa.blogg.se/
Postat av: Vilma einarsson

Fin blogg du har!:)

2011-04-18 @ 16:54:12
URL: http://viilmaa.blogg.se/
Postat av: sannalitens.blogg.se

Ha en fin kväll sötnos :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-04-18 @ 22:47:24
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: Louise Haag

Hej

Din häst Tara är med största sannolikhet mamma till min ( eller sonens ) häst Aaha !

Hon föddes 05 och står i Karlevi på Öland. De är lite lika men Aaha går som ridäst.

Ville bara berätta det. Jättekul att se bilder på henne

Mvh Louise

Mvh

2012-05-01 @ 21:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0